Προωθήστε το Προφίλ Σας Διαδικτυακά


Είναι, αδιαμφισβήτητα, σημαντικό όταν ψάχνουμε για δουλειά, να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε ένα ιδιαίτερο και διαφορετικό από τα συνήθη προφίλ υποψηφίων. Καθώς, όμως, αυξάνεται ραγδαία η ανεργία και οι εταιρείες λαμβάνουν χιλιάδες βιογραφικά για κάθε θέση που προκύπτει, γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε από το πλήθος.

Ένα καλογραμμένο βιογραφικό πλέον δε φτάνει. Πολλές εταιρείες και πολλά στελέχη της Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού δεν χρησιμοποιούν πια τους παραδοσιακούς τρόπους αναζήτησης στελεχών (δημοσίευση αγγελιών σε εφημερίδες, job boards και ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας) διότι χάνουν το χρόνο τους λαμβάνοντας πολλά άχρηστα βιογραφικά. Αντιθέτως, όλο και περισσότερο καταφεύγουν στα λεγόμενα social networks (ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης) για να βρουν ταλέντα για τις επιχειρήσεις τους.  Σύμφωνα με έρευνα που διετέλεσε η εταιρεία Stedima, σχετικά με τη χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης σε στελέχη επιχειρήσεων της ελληνικής αγοράς, το 71% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν τα social networks για την προώθηση της καριέρας τους.

Σε αυτήν, λοιπόν, την αναδυόμενη πραγματικότητα πρέπει και εμείς να προσαρμοστούμε ενισχύοντας την παρουσία μας στο διαδικτυακό κόσμο. Πώς θα το κάνουμε αυτό; Δημιουργώντας ένα δυνατό ψηφιακό προφίλ στις γνωστές ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως τα LinkedIn, Facebook, και Twitter.  Και εδώ, όμως, χρειάζεται να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας με τέτοιο τρόπο που θα μας κάνει να ξεχωρίσουμε από τα χιλιάδες άλλα προφίλ αναδεικνύοντας τα προσόντα, τους στόχους και τις φιλοδοξίες μας.

Πώς μπορούμε να  ενισχύσουμε την παρουσία μας στο διαδίκτυο;

Προφίλ: Πριν δημιουργήσουμε το ψηφιακό μας προφίλ, καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά σε υπάρχουσες περιγραφές θέσεων εργασίας (job descriptions) που μας ενδιαφέρουν. Τέτοιες περιγραφές βρίσκουμε σε δημοσιευμένες αγγελίες ή σε ιστοσελίδες καριέρας στο διαδίκτυο. Έτσι, όταν φτιάξουμε το δικό μας προφίλ θα μπορέσουμε να αναδείξουμε τις δεξιότητες και την εμπειρία μας με το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται από τους επαγγελματίες του χώρου και με αυτόν τον τρόπο να προσελκύσουμε πιο εύκολα τα στελέχη που αναζητούν υποψηφίους μέσω των λέξεων κλειδιά (key words). 

Παρουσίαση της εμπειρίας μας: Το βασικό πλεονέκτημα ενός ψηφιακού προφίλ (σε σχέση με το παραδοσιακό βιογραφικό μιας σελίδας) είναι ότι διαθέτουμε περισσότερο χώρο για να παρουσιάσουμε την εμπειρία μας. Επιπροσθέτως μπορούμε να συμπεριλάβουμε συνδέσμους (links) σε ιστοσελίδες ή σε blog μας (εφόσον διαθέτουμε), αρχεία με δείγματα της δουλειάς μας όπως άρθρα, παρουσιάσεις, δημοσιεύσεις κ.α.

Συστάσεις: Στο
 LinkedIn μπορούμε να ζητήσουμε συστάσεις από πρώην συναδέλφους, εργοδότες, πελάτες ακόμα και καθηγητές, ενισχύοντας έτσι το προφίλ μας. Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε στα άτομα απ’τα οποία ζητάμε τη σύσταση ότι ψάχνουμε για δουλειά και χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους.

Σύνδεση με ομάδες και εταιρείες του χώρου που μας ενδιαφέρουν: Οι περισσότερες εταιρείες και επιχειρήσεις έχουν κάποια παρουσία στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
  Στα groups του LinkedIn για παράδειγμα, μπορούμε να ψάξουμε για εκείνες που μας ενδιαφέρουν και να γίνουμε μέλη ή να γίνουμε fans (οπαδοί) τους στο Facebook.  Στο Twitter είναι ιδαίτερα χρήσιμο να ακολοθούμε επαγγελματίες του χώρου, γνωστά ονόματα της ελληνικής αλλά και διεθνής επιχειρηματικής κοινότητας καθώς και εταιρείες.  Αφού γίνουμε μέλος/οπαδός/ακόλουθος, αυτομάτως λαμβάνουμε συνεχή ενημέρωση, ειδήσεις, ανακοινώνσεις, σχόλια αλλά και πληροφορίες για την αγορά εργασίας.  Αυτή η ‘εκ των έσω’ ενημέρωση μπορεί να μας δώσει το προβάδισμα για μία ευκαιρία συνεργασίας που πιθανότητα δεν θα μαθαίναμε με άλλο τρόπο.

Συμμετοχή σε συζητήσεις:
 Αφού, λοιπόν, γίνουμε μέλη σε διάφορα group και αφού διευρύνουμε τον αριθμό των επαφών (contacts) μας, τώρα ήρθε η ώρα να συμμετάσχουμε ενεργά σε διαδικτυακές συζητήσεις θέτοντας για παράδειγμα ερωτήσεις, δίνοντας απαντήσεις, βάζοντας ανακοινώσεις, μοιράζοντας πληροφορίες κλπ. Με αυτόν τον τρόπο χτίζουμε το δίκτυο των επαφών μας όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά αφού τα άτομα με τα οποία συνδιαλεγόμαστε βλέπουν ότι έχουμε κάτι αξιόλογο να προσφέρουμε και αυτό μας βοηθά στην αναζήτηση εργασίας.

Όπως φαίνεται, η σύνταξη και η αποστολή ενός βιογραφικού σημειώματος δεν αρκεί σήμερα για να βρούμε δουλειά.
  Είναι πλέον αναγκαίο να ενισχύσουμε αλλά και να προωθήσουμε την εικόνα μας ψηφιακά, διαμέσου των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης… με άλλα λόγια να χτίσουμε το προσωπικό μας ηγετικό προφίλ (personal leadership brand). Αυτό ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία να αναλύσουμε σε μελλοντικό άρθρο.

Μαρία Μωραγιάννη

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εφόσον κάνατε τον κόπο να μας διαφωτίσετε παραθέτοντας το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις πλατφόρμες του διαδικτύου και με δεδομένο πως το ιστολόγιό σας παρακολουθείται και από νεαρούς επαγγελματίες, θεωρώ σχεδόν υποχρέωσή σας να προειδοποιήσετε και για τους κινδύνους που επιφυλάσσει η κακή χρήση τους, στο εγγύς μέλλον. Ευχαριστούμε για τη διαρκή ενημέρωση.
Ο χρήστης Μαρία Μωραγιάννη είπε…
Σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας. Έχετε απόλυτα δίκιο και υπόσχομαι ένα μελλοντικό άρθρο με αυτό το θέμα.
Ο χρήστης Yiannis Kerassovitis είπε…
Κα Μωραγιάννη

Συγχαρητήρια για το άρθρο σας το οποίο θεωρώ πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο.

Θα ήταν μεγάλη μας χαρά να φιλοξενήσουμε τα άρθρα τα δικά σας αλλά και από όσους ενδιαφέρονται από το ALBA στο blog της Randstad www.randstad.gr/blog
Ο χρήστης mlazopoulou είπε…
@Ανώνυμος Νομίζω ότι το θέμα σχετικά με τους κινδύνους που επιφυλάσσει η κακή χρήση του διαδυκτίου έχει υπερ-καλυφθεί αμέτρητες φορές από άλλα blogs, όπως και από τα άλλα media , τηλεόραση εφημερίδες κλπ. Καλό είναι να υπάρχει υπενθύμιση, προσωπικά όμως δε νομίζω ότι χρείαζεται να αφιερωθεί ολόκληρο άρθρο.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπητή Μ.-το θέμα θα έχει καλυφθεί επαρκώς, όταν οι νεαροί Έλληνες και οι νεαρές Ελληνίδες αποφασίσουν αν θα χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο σαν μέσο κοινωνικής αυτοπροβολής, ναρκισσιστικής τυμπανοκρουσίας, ερωτικού διεξόδου ή επέκτασης της επιρροής τους με γνώμονα την προώθηση της καριέρας τους και την συνεισφορά στο κοινό καλό. Μέχρι να έρθει η ώρα που τα νεαρά μυαλά τους –ασχέτως βιολογικής ηλικίας- ξεπεράσουν την σύγχυση και θέσουν προτεραιότητες, άνθρωποι που έχουν το προνόμια να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτούς –όπως η Μαρία- οφείλουν να καλύπτουν συχνά τη βασική ύλη. Β. ;-)