Νέα Χρονιά Νέα Προσέγγιση στην Καριέρα Σας

Η ευφορία των εορτών τελείωσε.  Ήρθε η ώρα να καταπιαστείτε και πάλι με το project: καριέρα ή/και την αναζήτηση εργασίας.  Παραθέτω μία μικρή συμβουλή για το 2012: εάν τα εργαλεία που χρησιμοποιήσατε και το σχέδιο δράσης που εκπονήσατε πέρσυ δεν απέφεραν τα ανάλογα αποτελέσματα, τότε μην περιμένετε δραματικές αλλαγές και φέτος. Προτείνω, λοιπόν, για την πρώτη εβδομάδα της νέας χρονιάς, να επαναξιολογήσετε: το βιογραφικό σας σημείωμα, τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το σχέδιο αναζήτησης δουλειάς σας καθώς και το τρίλεπτο παρουσίασης των επιτευγμάτων σας (γνωστό στα αγγλικά ως: elevator speech) και εξετάστε εάν χρειάζονται κάποια μικρή βελτίωση ή ακόμα και ολοκληρωτική αναθεώρηση.

Βιογραφικό
Πώς είναι γραμμένο το βιογραφικό σας σημείωμα; Είναι ένα κείμενο που απλώς απαριθμεί τα επιτεύγματά σας το ένα μετά το άλλο ή είναι γραμμένο έτσι ώστε να προωθεί τα προσόντα σας και τη μέχρι τώρα επαγγελματική σας πορεία με τρόπο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τον παραλήπτη; Εάν είναι γραμμένο με την πρώτη μορφή τότε χρήζει άμεσης αλλαγής.  Τί μπορείτε να κάνετε; Προτείνω να λάβετε υπόψιν σας κάποιες θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν και να χτίστε το προφίλ του ιδανικού υποψηφίου που αναζητά να προσλάβει μία εταιρεία.  Στη συνέχεια εξετάστε εάν το βιογραφικό σας παρουσιάζει αυτά τα προσόντα που αναζητά μία εταιρεία, εάν όχι, τότε πρέπει να το ξαναγράψετε. Έχουμε ασχοληθεί εκτενώς με τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος σε αυτό το blog - δείτε συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν από παλιότερες αναρτήσεις. 

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Πώς παρουσιάζεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook  Twitter  LinkedIn κλπ.); Εμφανίζεστε ως μία ξεχωριστή προσωπικότητα με συγκεκριμένα προσόντα (ποιό είναι το personal brand σας) ή έχετε ένα κοινότυπο προφίλ όπως οι περισσότεροι;  Έχετε συμπληρώσει τα πεδία που παρουσιάζουν τις δεξιότητές σας με τρόπο που μπορεί να σας εντοπίσει κάποιος εργοδότης (με keywords για παράδειγμα); Εάν όχι, τότε ίσως πρέπει να ασχοληθείτε με την ανανέωση των προφίλ σας στα διάφορα μέσα και να φτιάξετε ένα ιδιαίτερο “personal brand” αυτήν την εβδομάδα.

Σχέδιο Αναζήτησης Δουλειάς
Είναι γνωστό ότι μπορείτε να εντοπίσετε κάποιες θέσεις εργασίας σε ιστοσελίδες αγγελιών –κυρίως θέσεις τεχνικές και χαμηλόβαθμες.  Οι υψηλόβαθμες θέσεις, ωστόσο, δεν εμφανίζονται πουθενά. Προσδιορίστε, λοιπόν, σε ποιά κατηγορία ανήκετε και σκεφτείτε εάν αναζητάτε εργασία αποκλειστικά μέσα από τις ιστοσελίδες αγγελιών και όχι μέσα από ένα διευρυμένο δίκτυο επαφών.  Εάν συμβαίνει αυτό, τότε αλλάξτε στρατηγική και εστιάσετε στη διεύρυνση του δικτύου σας.

Η Τρίλεπτη Παρουσίαση / Elevator Pitch
Πρόκειται για μία τρίλεπτη παρουσίαση των επιτευγμάτων σας - του επαγγελματικού σας εαυτού - της πορείας σας μέχρι τώρα - των πραγμάτων που κάνετε καλά. Ο στόχος αυτής της παρουσίασης θα πρέπει να ταυτίζεται με τον τρόπο που παρουσιάζεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκεφτείτε: τί είναι αυτό που σας αντιπροσωπεύει; Ποιά είναι τα προσόντα σας; Τί έχετε να προσφέρετε σε μία εταιρεία/σε έναν εργοδότη; 'Ολα αυτά, βέβαια, θα πρέπει να κουμπώνουν με τις ανάγκες της εταιρείας της οποίας επιθυμείτε να εργαστείτε.

Καλή Χρονιά! 

Μαρία Μωραγιάννη

Σχόλια